Student 2007

Igår var det dags för student. Började med att jobba 8-14, det var sjuk mycke folk så vi sprang runt, runt och fixade med grejer. Bytte om på jobbet för att bege mig till E-tuna för att se Anita springa ut. Det var mycke folk och väldigt varmt. Fick leta efter Ulla och co i ett bra tag med till slut hittade vi "farfarn" som min mamma uttryckte det till honom. Studenter är förknippat med nostalgi så det skriker om det. Jag ryser när jag ser folk som skriker ut sin lycka. Det är stort. Ett stort liv som Lasse skulle sagt.

Fönstren fylldes av folk i vita mössor som skrev och tjoade. Det tog ett tag innan Anita såg oss, men tillslut gjorde hon de och de va ju lyckat :) Snart började skolgården fyllas med studenter, det bara välde ut folk! Sen kom även Anita springande. Hon va glad som en tulpan och jag var bud åt andra så jag hade flera saker till henne. Som Anita själv uttryckte det till Beckas päron "Jag har redan druckit upp det jag fick av Becka" haha.

Jag lyckades även hitta Karin bland alla folk. Hon var också på gott humör :) Mattias, jag och mamma bestämde oss att inte hänga med till flaken utan åka hem och byta om istället. Hemma var vi inte länge utan de va dags att bege sig till Hagström med present från mig och bror. Där åt vi tårta och sen iväg över till Ewa där vi till och med hann vara med och skåla innan maten. Hon öppnade våra presenter och sen bar det av till kvällen sista stopp - Anita! Även där hann vi vara med och skåla, sen blev de mer käk och tårta! Hur mycke käkar man under en såndär dag? Tack alla för en mycket trevlig dag.

Grattis alla Studenter som jag känner :)







Kommentarer
Postat av: Ab

haha full var jag o kul var de! Tack för du kom :D

2007-06-12 @ 16:44:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0