Berlin 3/9 -08

Ja, vi är nu iväg. Känns lite overkligt tycker bade jag och Carro. Men vi kande oss varldsvana redan nar vi var i Hamburg och det var bara vart andra byte :) En lite överraskning var att vi akte farga fran danmark till tyskland, sa det var ju lite kul. Vi som trodde att det satt ihop dar nere ;) 

Idag har vi gjort Berlin som man brukar säga. Jag gjorde en liten tabbe och halkade i duschen. Jag lag där som en stor padda och hoppades att ingen skulle komma in och fraga hur det var med mig. Det finns ju namligen inget las pa toan och vi bor i ett rum med 6 andra. Lagom trevligt om nan av dem skulle kika in och se mig ligga dar. Ingen av dem ar ju speciellt trevliga heller. Kom hem kl 03.00 inatt och började skrika om mat och helt plöstligt hade en tappat sitt pass sa hon började grina. Jaaahaa? 

Den enda tabbe som Carro egentligen har gjort är väl att leta efter Berlinmuren. Men sa vitt jag vet sa revs den 1989. Eller har jag fel ? :)

Imorn väntar lite shopping, ja eller iallfall titta lite pa kläder. Se men inte röra :) Vi ska även förska ta oss till en sönderbombad kyrka, de har vi sett pa vykort. Sa det är säkert nat man maste ha sett i Berlin. Vi har även fatt för att oss vi ska köpa en sovenir ifran varje stad. Carro tyckte att en bit av muren var passanade för Berlin, men jag ville ha samma sak fran varje ställe och det är ju lite svart att titta en bit av Vendigs mur. Jag betämde mig därför att samla pa mig lite shotglas. Nu är ju bara problemet att fa hem dem hela. Hoppas att det löser sig!

Planen är att aka vidare till Prag pa fredag morgon. Ses vi där?

Sköt om er! Puss och Kram fran Luffsisarna Josefine och Caroline

Kommentarer
Postat av: Ab

Haha ni verkar ha de as bra! Här hemma är de glidit med, tog en tur till Eskilstuna, såg HM-lagret i svista. En mäktig byggnad må jag säga! Har dock inte halkat i nån dusch men snubblade lite på väg från Bussen! kärlek

2008-09-03 @ 21:53:05
Postat av: Ewa

Haha, jag hade verkligen dött av skratt och någon hade kommit in och sett dig. Skönt att ni verkar ha det br och bättre hoppas jag att det blir! Jag drar en snabbvisit till norge i slutet av månaden och kollar läget med min nya stad. Men eftersom jag är en grym planerare så är jag hemma precis tills du kommer hem så det blir kollektivhäng :)

2008-09-04 @ 16:12:35
Postat av: Emma

Gud vad roligt att vara ute på äventyr :)

2008-09-04 @ 16:43:26
Postat av: "mamma"

Hej, gumman ni verkar ha riktigt kul du och carro.Här är allt som vanligt,men med mycket roligt framöver.Det är tomt utan dig och alla dina kompisar som brukar hänga här.Vet du att Anita har fått en dagens ros för sin rondellkatt.Många krama från oss här hemma

2008-09-04 @ 17:04:32
Postat av: becks

hej! har läst uppifrån och ner och svarar på sista, lite bakvänt men va tusan! Det verkar sjukt nice och jag vill ha alla tips på hostels som ni har bott på, tänkte ju själv åka iväg på interrail nästa sommar.. Hursomhelst, verkar galet underbart! Och btw, nästa gång Carro vill se Berlinmuren vore East Side Gallery the place to go, Warschauer Strasse är hållplatsen. Ha så kul! Saknar dig! Puss

2008-09-22 @ 22:30:41
URL: http://rebeckalouise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0