Prag 5/9 -08

Efter ca 2,5 timmars resande fran Berlin, busvisslade min mobil. "Valkommen till Tjeckien". Jaha, da hade vi lamnat Berlin och Tyskland bakom oss for nya aventyr i Tjeckien och Prag. Till att borja med maste vi verkligen saga: Ak tag mellan Berlin och Prag, det ar helt otroligt vad fint det ar pa vagen. Vi ar sa nojda over att ta taget, man missar liksom sa mycket pa vagen annars. Att det var sa berigt i Tjeckien visste ingen av oss om och blev positivt overraskade. Det var verligen ett landskap som man bara kan se pa TV.

Ja, vi kankse ska borja med att beratta om den sista dagen i Berlin. Vi hittade den sonderbombade kyrkan, efter att ha gatt och gatt och gatt lite till. DEn lag pa Wittenbergsplatz som var hur mysigt som helst, massa bra butiker. Till dessa raknar vi inte KaDeWe som tydligen ar ett varldens finaste varuhus. Inte konstigt att vi kande oss lite lost. De hade liksom 5 stall med bara presentpasar. Folk tittade lite underligt pa oss i vara luffarklader, men man tager vad man haver :)

De kanns skont att slippa vara underbara vanner fran Australien pa hostlet i Berlin.
Carro: Vad vita de ar, har de suttit inne hela sommaren eller?
Josse: Ja, eller sa ar det ju vinter i Australien nu :)

Assa vi undrar en sak. Ar det sahar over hela varlden, att sofort man satter sig pa taget sa maste man borja ata som en galning. Var standardreplik numera ar: Fan, va dom ater! Ibland hoppas vi att inte folk tanker sa om oss nar vi drar fram chips pa taget :)

Jaha? vad hander i Prag da? Jag har redan hunnit blivit helt foralskad i den har staden. Den ar sa sjukt fin! Carro ar inte lika imponerad, men jag ska forska fa henne pa battre tankar imorn. Det ar en sanhar liten mysig stad med kullersten och en kanal ringar sig genom allt. Kan det bli battre? Jag ar kar!

Vi bor hur centralt som helst, varsta billigat var de ocksa. Vi betalar 74 kr per person och natt. Nar vi klev in genom dorren forstod vi varfor det var sa billigt. Det ar det skabbigaste stalle vi nagonsin bott pa. O da har jag ju bott pa en stjarningt hotell i Polen :)

For att fortkorta allt med nagra ord sa sager vi: Det gar som pa rals!

Kika in till Bilddagboken for lite bilder. Hallonsaft600

Pussar och Kramar. Luffisarna Jossan och Carro

(Hanna Andersson och Christofer Larsson, jag behover era adresser!!)

Kommentarer
Postat av: Ab

Jag och Malle passade ialf in i äta-mallen idag när vi gluffsade mackor på tåget hem haha =) Saknar dig

2008-09-06 @ 10:12:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0