Wien 9/9-08

Det har gatt en veckan sedan vi lämnade Sverige och om ungefär en timme sätter vi oss pa taget mot Itailen och Venedig. Eller sätter och sätter oss, lägger oss pa taget. Vi har nämligen betalat 270 kr per person för sovplatser sa vi ska fanimej ligga  hela vägen till Venedig. Ska inte resa oss upp en ända gang. Möjligen till frukosten som tydligen ska inga, men vi vet ju aldrig hur det blir med den saken!

Vi har nu tillbringat en och en halv dag i Mozarts Wien. Det är helt sjukt vad manga stora fina byggnader det finns. Vart man än gar dyker det upp en gigantisk kyrka runt hörnet :) Dagen har även bjudit pa lite häng i parker här och var. Tills Carro kände av allergin och vi fick bege oss till mindre gräsbelagt omrade!

Vi har varit inne pa varje H&M i hela Berlin och Prag utan att prova nagot alls . Men när vi kom till Wien igar höll det inte längre. Provrummen fylldes av t-shirts i alla de färger och former. Konstigt nog var det jag som kom ut med en pase och inte min kära vän Carro med egna ord sa idag: Det jag saknar mest där hemma är nog att shoppa :) Wien blev allstsa lite av shoppningstaden(än sa länge).  För Carro lyckades även hon fa med sig en pase ut ur new Yorker idag :)

Vi bodde hur centralt som helst, det har vi faktiskt gjort pa alla ställen hittills. Det som drog ner lite var väl att stället sag ut som en bordell utifran, men det ar sant man far ta!

Jag har helt plötsligt fatt ont i ett knä. maste vara nan gammal idrott skada fran min karriär som fotbollsspelare. Jag fick ju faktiskt träningspriset tva ganger :) nej, men jag har iallfall köpt mig nan tysk super-sport-gel pa ett av Wiens 800 apotek sa vi far hoppas att det hjälper. Har ju iallfall klarat mig igen den har dagen och da har vi gatt 19191 steg. Inget rekord direkt, men de funkar :)

Nu maste vi väl kila och köpa nan mat till taget. Det ar ju det man gör när man aker tag!!

Pussar och Kramar luffsisarna Josefine och Caroline

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0