Tanzania 2009-12-11

Vi har sagt hejda till alla barn och alla vi tycker om. Vi har varit pa safari och sett giraffer, elefanter, zebror, krokodiler, flodhastar och allt annat. Vi har markt att var kontaktperson har i Tanzania inte riktigt haller sig till saningen sa vi vagrar sova hemma hos henne. Sa nu ar vi i Dar es Salaam och bor pa hotell istallet. De ar helt okej, de finns ju flakt, bra toa, ratt bra dusch och framforallt bra service. De ar vi inte vana vid!

Idag ar val planen att checka runt lite har. Imorn flyger grabbarna hem och vi beger oss till Zanzibar. Det kommer bli nice att steka lite och svalka sig i havet!

Antagen pa personalvetarprogrammet i Orebro. Vill jag det? Ska jag plugga? Vad gor jag annars? Just nu kanns personalvetare inge kul. Jag vill lasa mer om varlden liksom. Viktigare saker. Plus att jag vill aka tillbaka till Tanzania snart, hur ska jag ha rad med det om jag pluggar. Och sa har vi snackat om att dra till Japan ocksa! De ar mycket nu assa. Vem har tid att plugga da?

En annan plan i mitt liv just nu: Hanga med grabbarna till Asien nu i januari. Assa, jag tanker sahar. Nar och med vem ska jag annars backpacka i Asien? Jag borde verkligen passa pa ju! Bara nagra veckor liksom. Det lockar!

Sverige! Vi ses om 12 dagar
Puss och kram


Du kan le sa att jag smalter
du kan ge sa jag tar at mig


Kommentarer
Postat av: Ab

Res för fan, jag får panik på att vara fattigt o inte ha råd att se världen på jääävligt länge!

2009-12-11 @ 09:42:37
Postat av: Hanna

Örebro är en mycket bra studentstad, men du ska absolut plugga något du absolut vill. Jag tycker oxå att du ska resa och ta chansen när du har några att åka med :) Du hinner plugga sen, det kommer lösa sig då när du väl har bestämt dig :)

2009-12-13 @ 21:27:27
Postat av: malin

dags att komma hem till snön nu josse, skönt att det inte är så lång tid kvar nu :) ses snart!

2009-12-17 @ 07:21:52
URL: http://mwidenstrom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0