Sånt jag funderar på i min ensamhet..

Hur det är att bara vara jag? I 10 månader har det varit vi "Josse och Chrille kommer ikväll". Nu är jag bara en. "Josse kommer ikväll". Jag gör precis som jag vill, när jag vill. En ovan känsla för min del.

Om en vecka fyller min kusin år. Då kommer det stå på kortet:

Grattis Julia
önskar
Lotta och Thomas
Jesper och Johanna
Josefine

Det är sånt som påminner mig om att jag är ensam. Men jag vet att det kommer komma en tid då jag inte ens tänker på det. En tid då jag tycker att det är underbart att vara ensam. En tid då jag inte ens funderar på vad han gör. Det är inte imorgon eller nästa vecka, men snart så..

Idag när Jeppe och Johanna var hemma och käkade vägrade jag att sitta på hörnet som en mobbad idiot. Till och med mamma tog fram sex tallrikar när hon skulle duka. När hon upptäckte det tog hon snabbt bort en för att jag inte skulle se det. Så kan det gå!


Kommentarer
Postat av: Ab

"När du säger vi menar du, du och ewa" Du har snart en ny men kom ihåg att stänga gamla dörrar! All min kärlek

2009-09-06 @ 22:28:29
Postat av: Anonym

ja det är annorlunda när man plötsligt bara är en men en fantastiskt skön känsla efter ett tag när man inser att man kan vara lika lycklig ensam och ta hand om endast sig själv !

2009-09-07 @ 04:02:31
Postat av: Nanny

det var från mig :)

2009-09-07 @ 04:02:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0