Sälen-Kvitfjell

Humöret var på topp när jag satte mig i bilen med solbrillorna och såg kvällssolen lysa över fjället. Resan gick bra tills jag kom fram till Hamar. Jag var helt säker på att att jag bara skulle köra rakt fram och komma till en bro med en rondell efter där jag skulle köra mot Lillehammer. Men helt plötsligt var jag mitt inne i Hamar och åkte runt bland affärer och hus. Efter ett tag hittade jag mot E6, och blev lättad. Sen var jag sjukt nära att svänga mot Oslo istället för Lillehammer. Men nära skjuter ju ingen hare! Ute på E6 kändes allt bra, jag var på rätt väg. De är ju lätt att köra lite för fort där eftersom de bara är 80. När jag senare tittar i backspegeln och ser en polisbil med blåljus höll mitt hjärta på att stanna. Rädda mig mamma! Men, som tur var hade de annat för sig och det var inte mig de var ute efter. När jag stannade vid kanten fortsatte de bara förbi. Tuur!
När ändå poliserna var ute på vägen så är det klart att jag skulle stöta på dem igen. När jag hade ungefär 2,5 mil kvar blev jag stoppad i en kontroll och fick visa mitt körkort. Så de var ju lätt fixat. Jag hade ju med mig det den här gången iallafall, de var ju värre när jag blev stoppad för fortkörning i Eskilstuna juni 2006. Öhlin lär sig av sina misstag!

Kommentarer
Postat av: "mamma"

Mamma kommer om du behöver hjälp.Det gick bra till slut, du har ialla fall bättre lokal sinne en mig.Ha det bra så hörs vi när du är tillbaka i Sverige. kram mamma!!!

2010-04-11 @ 14:47:38
Postat av: Hanna

jag glömmer aldrig den bilfärden sommaren 2006 :P

2010-04-11 @ 16:25:22
Postat av: malin

imorgon är det min tur josse, snart är jag också tatuerad, jag är redan nervös.. kommer nog inte kunna sova inatt. pusssss o kram

2010-04-12 @ 14:39:50
URL: http://mwidenstrom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0