Telia is the shit!

När jag var 13 år köpte min familj en gemensam mobil med ett comviq kontantkort. Eller ja, mobil och mobil, den kan man verkligen kalla tegelsten. När jag köpte en gammal mobil av en kompis övertog jag numret helt och det blev mitt eget. När jag var 17 år var det dags för mig att uppgradera mig till ett comviq abonemang, jag flyttade över numret gratis. Några år senare ringer en försäljare och övertalar mig att byta till tre, flyttar även denna gång över numret helt gratis. När jag ytterligare några år senare vandrar runt på Stockholms gatar, vandrar jag även in i en telenor butik och plöstligt står jag där med ett telenorabonemang. Jag flytar givitvis över mitt gamla nummer utan kostnad. Ett år senare lyckas en telenorförsäljare pracka på mig ytterligare ett telenorabonemang, så under ett års tid hade jag två abonemang och två nummer. När det tidigare abonemanegt gått ut flyttade jag över mitt vanliga nummer till det nya abonemanget, givetvis kostade det ingenting. För två månader sen bestämde jag mig för att byta till Telia, gör en nummerflytt och får en faktura på 250 kr. Underbart, härligt och helt fantastiskt!

Kommentarer
Postat av: Ab

Din telefonabbongemangsSLAMPA!

2010-12-18 @ 18:36:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0