Ris och ros

Jag tänkte börja med ett glatt besked som jag fick idag, nämligen deklarationen. För någon vecka sedan läste jag på aftonbladet att man kunde gå in på titta på deklarationen på nätet om man hade e-legitimation. Jag loggade inte för att hitta svar, jag kunde inte hitta någon siffra så jag gjorde nån egen analys och trodde att jag skulle betala 500 kr. Ja, okej tänkte jag. Det kunde varit värre. Idag kom alltså deklarationen i brevlådan och det visade sig att jag skulle få tillbaka 8000 + att jag inte gjort avdrag för arbete på annan ort än. Det brukar blir en del. Det glädjer mig.

Något som jag är upprörd över idag är att man har avlivat björnungarna som blev lämnade av sin mamma i och med att hon blivit skrämd och bitit en 12-årig pojke. Man menar att udgarna var i för dåligt skick att de inte gick att rädda. Nej, det är väl klart. Vem skulle inte må dåligt utan mat och vatten i 4 dagar? Varför väntade man så länge på att mamman skulle återvända. Rädda ungarna istället för att vänta tills det är försent. Jag är upprörd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0